Reklamační řád je dokument, který upravuje proces podávání a vyřizování reklamací v daném finančním subjektu (např. bance, pojišťovně, investiční společnosti).
Musí obsahovat:
- Informace o tom, jak a kde lze reklamaci podat: kontaktní údaje, lhůty pro podání reklamace, požadované doklady, atd.
- Popis reklamačního procesu: kroky, které budou v rámci reklamačního řízení provedeny, lhůty pro vyřízení reklamace, způsob informování klienta o výsledku reklamace, atd.
- Práva a povinnosti klienta: co může klient v rámci reklamačního řízení očekávat, jaká má práva a povinnosti, atd.
- Kontaktní informace na orgány dohledu: kam se klient může obrátit v případě nespokojenosti s vyřízením reklamace.
Důležité:
- Reklamační řád musí být jasný, srozumitelný a snadno dostupný pro všechny klienty.
- Musí být v souladu s příslušnými zákony a předpisy (např. zákon o spotřebitelském úvěru, zákon o pojistné smlouvě, atd.).
- Finanční subjekt je povinen respektovat reklamační řád a v jeho souladu vyřizovat všechny reklamace.
Kde najít reklamační řád:
- Na webových stránkách finančního subjektu
- V pobočkách finančního subjektu
- V tištěné podobě na vyžádání klienta